Logga in på Min sida för första gången

1. Öppna upp din webbläsare och gå till adressen https://app.foreningssupport.se

1. Klicka på knappen "Logga in".

1. Klicka på texten "Skapa nytt lösenord".

1. Fyll i din e-postadress och klicka på knappen "Fortsätt".

1. Öppna inkorgen för den e-postadress du angivit, som t.ex. Gmail, Outlook eller liknande, gärna i en annan "flik" i din webbläsare. Du kommer inom kort få ett meddelande från Föreningssupport med ämnet "Välj ett lösenord till ditt konto". Klicka för att öppna meddelandet.

OBS!

Om du inte ser meddelandet, kontrollera så det inte ligger i din skräppost. Det kan vara en viss fördröjning innan meddelandet kommer fram. Tänk också på att din e-postadress måste vara registrerad i vårt system för att meddelandet ska skickas. Om du inte fått meddelandet inom 1 timme, kontakta din förening och säkerställ att de har korrekt uppgift för din e-postadress.

1. Klicka på länken (den blå, långa texten) i meddelandet. Låt gärna din flik i webbläsaren med din inkorg vara kvar, då du kommer att behöva gå tillbaka till den igen i ett senare steg.

1. Fyll i din e-postadress och välj sedan ett säkert lösenord och fyll i detta i båda de efterkommande fälten, och klicka sedan på knappen "Fortsätt".

1. Klicka på knappen "Logga in här".

1. Fyll i din e-postadress på nytt, och ange sedan lösenordet du angav i föregående steg, och klicka på knappen "Fortsätt".

1. Klicka på den förening du vill logga in på. Om du ser en märkning som beskriver att din e-postadress inte är verifierad, fortsätt med stegen 11 till 16 för att åtgärda detta. Om märkningen inte syns, hoppa direkt till steg 17.

1. Du kommer nu se sidan nedan som informerar om att du har fått ett nytt e-postmeddelande.

1. Gå tillbaka till fliken för din inkorg, där ett nytt meddelande snart dyker upp. Tänk även här på att det kan vara en viss fördröjning innan meddelandet kommit fram, och att kontrollera din skräppost om du inte hittar meddelandet.

1. Klicka på det nya meddelandet för att öppna upp det, och notera sedan den fyrsiffriga koden (koden kommer vara en annan än den i exemplet nedan).

1. Gå tillbaka till din föregående flik i din webbläsare där du påbörjat inloggningen till Min sida, och fyll i koden du fick i ditt e-postmeddelande, och klicka på knappen "Skicka".

1. När du angett rätt kod så kommer meddelandet "Tack! Kontot är nu aktiverat" att visas. Klicka då på knappen "Logga in här".

1. Repetera steg 9 och 10 genom att fylla i dina uppgifter på nytt, och sedan välja den förening du vill logga in på. Märkningen som beskrev att din e-postadress inte var verifierad är nu borta.

1. Du är nu inloggad på Min sida.

Om du fortfarande upplever problem med inloggning efter att du har gått igenom stegen i den här guiden, kontakta din förening.