Registrera styrelse och förtroendeuppdrag

Styrelsens ledamöter läggs in från föreningsbilden.

• Gå till Arkiv/Öppna/Förening.
  • Längst ned i bild finns ”Styrelseuppdrag”. Klicka på pilen i högerkant för att fälla fram.
  • Första gången funktionen används bör man ”Konfigurera styrelsen”. Det betyder att man väljer vilken typ av ledamöter man har i styrelsen, samt hur många ledamöter av varje sort som ska finnas.
  • Klicka på ”Konfigurera styrelse”. Fyll i uppgifterna. Tryck OK. OBS! Kom ihåg att trycka på ”Spara” i det här läget, annars sparas inte inställningarna du nyss gjort.
  • Varje styrelseuppdrag kan nu antingen vara tillsatt av en person eller vakant.
  • Klicka på ”Vakant” för att tillsätta en person. Sök upp medlemmen och klicka på medlemmens namn.
  • Klicka ”Spara”
  • Du kan nu redigera tillträdesdatum genom att klicka ”Redigera - symbolen” (mappen).
  • Kom ihåg att ”Spara” efter du gjort ändring.

Avregistrera styrelseledamot

För att avregistrera en styrelseledamot klickar du på papperskorgen.

• Kom ihåg att ”Spara”

Registrera förtroendeuppdrag

Övriga förtroendeuppdrag kan registreras separerat från styrelsen men på precis samma sätt genom att använda fältet nedanför styrelseuppdrag. Denna funktion måste dock aktiveras från förbundshåll innan den kan användas.

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss