Startbilden

På startsidan finns olika rutor med information.

Vad som visas på startsidan se lite olika ut beroende på vad ditt förbund valt att ta med.

SnabbstatistikDetta visar en snabb översikt av innehållet i registret.

NyheterHär publicerar Föreningssupport.se nyheter som rör systemet. Detta kan vara uppdateringar eller andra nyheter ni som användare har nytta av.

UtskicksinfoInformation till er som använder våra utskickstjänster för t ex medlemsavisering, intresseanmälningar, påminnelser, brevutskick och medlemskort.

Nyheter från förbund eller annan övergripande systemadministratörHär publiceras instruktioner eller annat från ert förbund.

Registrerade händelser utförda av utomståendeDetta är ändringar som gjorts på en medlem av någon annan än den föreningsanvändare som är inloggad. Det kan vara ändringar som gjorts av förbund, distrikt, SPAR eller systemets automatiska tjänster.
Du kan själv bocka av att du läst listan genom att trycka ”Markera alla” och ”Arkivera markerade”. Du raderar då endast meddelandet från listan – inget ändras i medlemsregistret.

Begärda uppdateringarIbland visas en knapp ”Begärd uppdatering”. Detta används framförallt i samband med att man använder ett anmälningsformulär på webben eller låter medlemmarna ändra sina adressuppgifter via "Min sida". Klicka på knappen för att komma till en lista som visar aktuella uppdateringar som behöver hanteras. På listan kan du antingen acceptera eller avslå.

Senaste ändringarHär visas de medlemmar som senast ändrats.

Automatiska JobbHär visas status över de automatiska jobb som är aktiverade.

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss